Homecoming & meer! - Reisverslag uit Alexandria, Verenigde Staten van Nynke Annema - WaarBenJij.nu Homecoming & meer! - Reisverslag uit Alexandria, Verenigde Staten van Nynke Annema - WaarBenJij.nu

Homecoming & meer!

Door: Nynke Annema

Blijf op de hoogte en volg Nynke

11 Oktober 2014 | Verenigde Staten, Alexandria

Hoi Nederland,

Omdat iedereen vraagt hoe homecoming was, zal ik even uitgebreid verslag doen voor geïnteresseerden.

Zaterdag 4 oktober was het dan zover, homecoming! De week vooraf is het homecoming week, waarbij de school "the schoolspirit" laat zien! Elke dag is een thema, en zo moet je je dan ook kleden (lang niet iedereen deed het maar oké). Maandag hadden we vrij omdat de leraren iets hadden ofzo, maar deze dag was toch leuk want ik werd gevraagd voor homecoming door Nick jeeej. Ik wist eigenlijk al dat hij me ging vragen maar toch was het een verassing. Mijn vriendin Emma sms'te me dat ze naar m'n huis kwam omdat ik een shirtje bij haar had laten liggen, ik dacht oké?! Toen sms'te ze me: COME OUTSIDE. Dus ik naar buiten, daar stond Nick met 2 vrienden die water op hem spoten wat regen moest voorstellen, hij stond daar met een bord achtig iets, "Rain pouring will my homecoming date be foreign?" Omdat ik natuurlijk buitenlands ben! Heel schattig dus & ik zei natuurlijk ja!

De homecoming week begon dus eigenlijk dinsdag! Dinsdags was het TwinTuesday, en dus moest je als tweeling naar school, ik ging met Victoria! Woensdags was het Wall Disney Wednesday & moest je dus als een Disney figuur naar school. Victoria en ik gingen als Knorretje wat best grappig was. Donderdags was homecoming t-shirt day, wat super dom was omdat je dan een t-shirt moet kopen en ze waren zelfs al uitverkocht. Donderdagavond was de homecoming parade! Super leuk! De Freshmans, Sophomores, Juniors,Seniors, (1e, 2e, 3e & 4e klassers) en de football players met de cheerleaders hebben allemaal hun eigen wagen, ik stond dus bij de football players en de cheerleaders! het is zoiets als het schoolfeest in Warga maar dan anders. En elk kind dat mee doet aan het "homecoming court" (dat zijn een paar meisjes die strijden voor homecoming Queen) had z'n eigen auto en reed daar in. De parade was dus heel leuk!

Vrijdags was het honolulu Friday & dus moest je van die hawaii dingen aan. Savonds was de homecoming game, hier werd onder andere bekend gemaakt wie de homecoming Queen zou worden, iedereen wist al dat Tamara het zou worden, zij was het enige zwarte meisje en dus zouden alle zwarten op haar stemmen.

Zaterdag was het dan zover! Er gaat nogal wat vooraf voor het feest. Het duurt uren voordat je eindelijk helemaal klaar bent. Toen ik eindelijk klaar was kwam Nick me ophalen (dat hoort zo) na 193348 foto's (wat erg belangrijk is) gingen we naar een plek waar alle Seniors kwamen om nóg meer foto's te nemen. Ik geloof dat de foto's het belangrijkste van alles is. Daarna gingen we met z'n allen eten & om 8 uur al ja, gingen we naar het feest. Dit was niet het allerbeste feest ooit, ten eerste was er geen drank (grapje). De amerikanen dansen raar en de hele tijd was er dezelfde soort muziek, over de hele avond kende ik ongeveer 2 liedjes, beetje jammer was dat. Op dit moment dacht ik wel even wat hebben we toch leuke feestjes in Nederland! Maar het was een leuke avond! (het duurde tot maar liefst 12 uur, zondag dus weer lekker fris en fruitig in de kerk!)

Vanaf woensdag tot morgen is het hier Fair weekend. De fair is een hele grote kermis. Ik ben er donderdag heen geweest met mijn gastgezin en ga morgen waarschijnlijk met een vriendin! Het is echt zo'n mega grote Amerikaanse kermis die je altijd op tv ziet, heel leuk!

Met mijn cheerleadcarriere gaat het ook goed, we hebben een super leuk team. Binnenkort ga ik mee cheerleaden bij de football games, er zijn 37 verschillende cheers/dansjes dus het is nogal wat werk voordat ik het allemaal ken en ik wil daar ook niet voor schut staan natuurlijk. Elke vrijdag is het hier spirit day en dus hebben we elke vrijdag ons uniform aan!

Voor de rest wil ik nog even zeggen dat voor iedereen die denkt dat Amerikanen zo modieus zijn, dat dat 1 grote grap is. Als we een "free-dress day" hebben op school, hebben ze bijna allemaal een trainings broek aan, waardoor het dan weer lijkt dat ik verstand heb van mode. En in hun vrij-tijd hebben ze van die Amerikaanse sport broekjes aan met een mega shirt die je meestal ergens gratis krijgt. Amerikanen vloeken ook never nooit, het is echt slecht als je dat doet. En voor iedereen die zich afvraagt of ik misschien ook vrienden heb, jaaa ik heb vrienden!

In het gezin gaat het 10x beter, ik denk dat het even wennen was voor Victoria dat ik hier nu ook woon, en dat ik ook aandacht nodig heb.
Het weer is hier nog steeds super, het is wel iets kouder, dat betekent ongeveer tussen 28/33 graden. Prima temperaturen dus. (ik heb nog niet 1x mijn jas aan gehad!!!)

Ik heb het hier dus super leuk in Amerika, maar ik vergeet jullie niet hoor! Boven mijn bed hangen kaart die ik hier heb gekregen & foto's van jullie!
Dit was het, ik hoop dat het niet saai is om dit te lezen.

Ohja nog 1 ding, mijn telefoon is gejat of iets!!! Ik weet niet meer waar hij is. Super klote dus.

Doeeeiiii!

Groetjes Nynke

  • 12 Oktober 2014 - 11:28

    Annamarie:

    Hoi nyn we missen je! Fijn dat je het naar je zin hebt en succes met je leven daar!

  • 12 Oktober 2014 - 12:17

    Sybrich:

    Hoi leave nine!! Wat een superleuk verhaal weer, ik moet altijd keihard lachen om je verhalen en uitspraken. En sowieso dat jij wel de drank miste op het feestjes, vergeet niet dat ik met de flessen klaarsta op schiphol;) en je zegt dat ik zo'n leuk leven heb, maar als ik dit zo lees, heb jij ook vrij weinig te klagen!! Geniet ervan, want voor je het weet zit je weer in het kikkerlandje! Dikke smakkerttt

  • 14 Oktober 2014 - 20:29

    Jan En Grietsje:

    Leave Nynke, wot un leuk ferhael wer om te lêzen! Bliid dat it mei Victoria en dy folle better gjit. Sa te hjearren hast it wol nei it sin en moai das 't in soart freonen hast/krijst. Gelukkig has' t dyn telefoan wer fûn! Nog in protte wille dêr! Folle leafs, heit en mem.

Verslag uit: Verenigde Staten, Alexandria

Nynke

Actief sinds 22 Juli 2014
Verslag gelezen: 629
Totaal aantal bezoekers 13745

Voorgaande reizen:

31 Juli 2014 - 01 Juni 2015

High school jaar USA

Landen bezocht: