100 dagen! - Reisverslag uit Alexandria, Verenigde Staten van Nynke Annema - WaarBenJij.nu 100 dagen! - Reisverslag uit Alexandria, Verenigde Staten van Nynke Annema - WaarBenJij.nu

100 dagen!

Door: Nynke Annema

Blijf op de hoogte en volg Nynke

09 November 2014 | Verenigde Staten, Alexandria

Hoooiiiiii,

Vandaag ben ik dan precies 100 dagen in Amerika, en heb nog ongeveer 200 dagen te gaan. Wat toch best weinig klinkt. De tijd gaat snel “Times flies when you’re having fun” zeggen ze dan he. Alles begint nu dus ook gewoon te worden. De rare dingen zijn nog steeds raar maar het went haha. Toch mis ik mijn Nederlandse leven ook wel, waar ik gewoon mijn fiets kan pakken als ik ergens heen wil, waar we met z’n allen aan de tafel eten, samen tv kijken en waar we de allermooiste feestjes hebben. Ik mis ons huis en de ruimte, mijn familie, mijn vrienden & de gezelligheid. Ik krijg soms een kaart & skype regelmatig met vrienden/familie, ze zeggen dat je daar heimwee van krijgt maar ik word er blij van. Ik heb nog geen heimwee YES houden zo. En ondanks dat de Amerikanen extreem lui, dramatisch, overdreven & verwend zijn, zijn Amerikanen wel 10x aardiger dan Nederlanders, ze zijn open, spontaan en vragen altijd hoe het gaat. Je kan hier zo uren praten met een onbekende (zoals jou dus mem), ze vinden het geweldig als je een buitenlander bent en houden van je accent. Ik denk dat Nederlanders hier nog wel wat van kunnen leren :)

We hebben hier er inmiddels ook een nieuwe bewoner bij, mijn gastmoeders man woont weer bij ons. Hij is aardig & kan goed koken YES. Dat betekend dat het eten nu wat gezonder is haha, Amerikanen eten zowat nooit groente of fruit namelijk.

Vorige week was het Halloween, wat in Amerika nogal groot is. Je mocht je kostuum dragen naar school dus iedereen was verkleed.” Savonds ging ik met mijn gastgezin “trick or treat” doen, typisch Amerikaans dus! Het betekent dat je in je kostuum langs de deuren gaat en dan trick or treat zegt, eigenlijk gewoon zoiets als sint maarten maar dan anders. Het was leuk, we gingen naar een rijke buurt met echt meeegaaaa grote huizen, eerder kastelen, maar daar hadden ze natuurlijk het beste snoep, en ze hadden hun tuinen super mooie versierd.  Daarna gingen we naar het Hell House, wat een soort spookhuis maar dan in een kerk. In een kerk ja HAHA. De kerken zijn nogal anders vandaar, niet te vergelijken met de kerken in Nederland. Maar dat was dus ook leuk, ze lieten zien hoe de “hel” er uit zou zien. Iedereen gelooft hier in god dus ze denken ook dat er een hemel & hel is (ik denk dat niet). Ik vond het niet eng (bikkel) maar er moesten wel mensen huilen van angst (mietjes).

Na weken oefenen heb ik dan ook eindelijk mee gedaan met het cheerleaden, en ik kan zeggen dat mijn droom is uitgekomen!!! Ik voel me vereerd als cheerleader en dan we zo’n leuk team hebben. Exchange studenten kunnen meestal geen cheerleader worden dus ik heb maar weer geluk. Helaas was afgelopen donderdag alweer de laatste football game, het football seizoen is namelijk afgelopen, wat toch echt super jammer is. (gelukkig begint over 2 weken t basketbal seizoen) Maar dit betekent wel dat het “Senior Night” was. Hierbij worden de football players & cheerleaders zeg maar gehuldigd op het football veld, waarbij ze vertellen wat je allemaal voor de school hebt gedaan (bij mij bijna niks maar oke). Je loopt dan met je ouders, op deze momenten is het toch jammer dat ik dan niet met mijn ouders kan lopen, ik zou het zo leuk vinden als ze mij konden zien cheerleaden, maar helaas. Gelukkig had ik een goeie vervanger, ik liep namelijk met mijn gastmoeder, Heather. Bij mij zei hij als volgt: (eerst duurde t heel lang, hij was aan t na denken over hoe je m’n naam zegt) “Nynke Enniema is an ASH cheerleader. Her escort is her hostmother Heather Bynog. She is the daughter from Djen & Grieëtsje Enniema from The Netherlands. She is a foreign exchange student. NYNKE ENNIEMA”

Ik weet niet meer wanneer maar ergens in deze maand hebben we ook de verjaardag van mijn zusje Macy gevierd, ze werd namelijk 2 jaar! Ze is super schattig. De verjaardag zijn hier nogal raar & niet zo gezellig & speciaal als in Nederland. We gingen voor haar verjaardag naar een grote speeltuin, waar de kinderen gingen spelen terwijl de ouders daar stonden te verrekken (het was koud), daarna doe je dan de birthdaycake en cadeautjes enzo, en dan is het tijd om weer naar huis te gaan. Super raar dus he, het lijkt wel wat op de kinderfeestjes die we in Nederland hebben. Maar haar verjaardag was wel leuk hoor!

Nog 2 weken naar school en dan hebben we EINDELIJK eens vakantie, jonge jonge we zijn al 3 maanden naar school geweest met nog geen 2 dagen vrij. Maarja het is dus bijna “thanksgiving”, waarbij we geloof ik naar familie gaan om, je raad het al, te eten natuurlijk, wat Amerikanen het liefst de hele dag door doen.

Mijn Engels gaat ook goed! (ja, wie had dat ooit gedacht). Het is natuurlijk niet 100% vloeiend ofzo maar ik doe leuk mee. Verder ben ik ook best goed op de hoogte van Nederland, ik weet natuuuurlijk alle roddels & volg zelfs goede tijden hier, gaat misschien een beetje te ver. Het word hier wat kouder maar nog niet heel koud. Ik hoop dat jullie het daar nog wat uithouden in de kou. IK DENK AAN JULIE HOU VOL.

Toedelsssss xxxx

• 09 November 2014 - 10:16

Jan En Grietsje:

Leuk verslagje Nynke! Trots dat je nu een echte chearleader bent, we hebben het filmpje gezien erg leuk! Have fun, take care, love heit en mem

• 09 November 2014 - 11:36

Juf Jitske:

Nynke , wat leuk om weer even wat van je te lezen. Zo te horen vermaak jij je daar prima en vliegt de tijd voorbij. Super leuk dat je de kans nog kreeg om cheerleader te zijn bij de wedstrijd. Geniet van de vakantie en thanksgiving.

• 09 November 2014 - 11:39

Femke:

Haha draakje, wat skriuwst wer mooi! Lekker recht door zee! Op dyn cheerlead fotos is t krekt of bist sa ut de Amerikaanse film stapt, erg leuk! Fryslan is kald, maar nog net extreem, gjin 11steden tocht voorlopig. Nou lytse, ik mis dy(&syb), erg stil yn hus. Maar ik hald fol =P have fun darling, groetjes oan de rest der, loveyou!

• 09 November 2014 - 22:08

Brenda:

Super leuk nyn om weer een verslag te lezen!! Topper ben je, vindt het echt heel gaaf! xxx miss you!!

Verslag uit: Verenigde Staten, Alexandria

Nynke