Nieuw gezin, nieuwe staat & nieuw leven! - Reisverslag uit Natchez, Verenigde Staten van Nynke Annema - WaarBenJij.nu Nieuw gezin, nieuwe staat & nieuw leven! - Reisverslag uit Natchez, Verenigde Staten van Nynke Annema - WaarBenJij.nu

Nieuw gezin, nieuwe staat & nieuw leven!

Door: Nynke Annema

Blijf op de hoogte en volg Nynke

19 Januari 2015 | Verenigde Staten, Natchez

Hallo Nederland,

Zo zat ik woensdag nog doodleuk op school, zit ik nu in een nieuw gezin in een andere staat! Er is nogal wat gebeurd dus afgelopen week. Vandaar dit dus.

Woensdag na schooltijd hoorde ik van mijn coördinator dat ik dezelfde dat nog moest verhuizen. Het gezin was gewoon niet stabiel en er waren wat problemen. Het was dus beter als ik de rest van het jaar in een ander gezin woonde. Maarja zo'n gezin moet je eerst wel vinden. Gelukkig ging dit allemaal heel snel.

Woensdags ging ik eerst naar een tijdelijk gezin, dit was het gezin van mijn Nederlandse exchange student Anouk, waar ik dus erg blij mee was. Het was fijn om even bij haar te wonen want ik kende haar gezin ook al. Zij woont niet in Alexandria en ik ging dus donderdag en vrijdag ook niet naar school. Ik heb haar zus geholpen op de kinderopvang, wat dus wel een goeie afleiding was. Ik had namelijk de hele dag schreeuwende kinderen om me heen.

Vrijdag stond opeens mijn coördinator voor de deur, ze kwam me ophalen want ze had een nieuw gezin. Helaas was dit wel in Natchez, Mississippi. Een nieuw staat dus. Dit betekende dat ik ook van school moest switchen, wat ik echt super jammer vind. Ik woon 1,5 vanaf mijn oude plek dus al m'n vrienden komen me opzoeken!

Ik woon hier met mijn gastouders John & Theresa. Ze hebben wel kinderen maar die zijn al uit huis, maar die zien we regelmatig. Ze hebben ook 1 dochter van 20 en die komt elke maand een weekend thuis wat dus ook wel gezellig is denk ik. (soms een beetje stilletjes in huis) Verder hebben ze 5 paarden, een oude slome hond & een parkiet die kan praten. Ze wonen op de "countryside", ze wonen dus in het bos zeg maar, het huis is echt heeel mooi en groot. En ik heb natuurlijk mijn eigen kamer!!!! jeeeej. + badkamer (incl. jacuzzi) + balkon! Ik zit hier dus in een totaaaaal ander gezin. Het is natuurlijk heel erg wennen weer in het begin, maar ik denk dat het helemaal goed komt. De mensen zijn erg aardig en heel makkelijk!

Oh en ze hebben hun eigen kroeg!! Wat betekend dat ik nu elk weekend lekker naar de kroeg ga, dikke verbetering dus.

Ik kon geen afscheid nemen van mijn vrienden op school wat echt kut was. Gister heb ik ze allemaal op de hoogte gebracht. De reacties die ik daar op kreeg brak mijn hart natuurlijk. Iedereen vond het zo jammer dat ik weg was & mensen moesten huilen. 6 Families hebben zelfs aangeboden om mij in huis te nemen zodat ik weer terug kwam. Wat ik natuuurlijk heel erg waardeer maar je kan niet weer verhuizen. Ik wist eigenlijk niet dat ik zo geliefd was daar. :')

Morgen ga ik naar mijn nieuwe school om papierwerk toe doen enzo en dan woensdag begint mijn eerste schooldag. Ik ga hier naar een privéschool. (ja die scholen voor rijkeluiskindjes) Mijn gastouders wouden perse niet dat ik naar de public school ging want die school was heel slecht. En ook 99% was daar zwart, ze zagen het niet zitten om zo'n blonde daar heen te sturen. Dus hun betalen ook voor de privéschool (aardig ja). De school is wel inniminni, vanaf groep 1 tot het laatste jaar zijn er bijna 400 kinderen. Op mijn andere school waren er ongeveer 400 kinderen die in de zelfde groep als mij zaten. Ik hoop heeeel erg dat ik op deze school weer een cheerleader kan worden, maar dat is afwachten!

Het is jammer dat het allemaal zo gelopen is & dat ik weer opnieuw moet beginnen. De afgelopen week was dus niet de beste week ooit in mijn leven, maar gelukkig had ik alle support van mijn ouders & zussen!! Ik bekijk het allemaal maar positief. Ik weet zeker dat ik het hier ook leuk ga krijgen & ik hoop dat ik vrienden krijg op mijn nieuwe school!

Nou dat was het dan! Toedelss.

xx

  • 20 Januari 2015 - 09:48

    Jitske:

    woh Nynke, wat een weekje heb jij achter de rug, en dat moet je dan nog even mee maken in je laatste periode daar. Jammer, maar ook wel weer een uitdaging. Probeer er nog iets moois van te maken en geniet straks wanneer je ouders daar zijn met hen van het mooie Amerika.

  • 20 Januari 2015 - 21:15

    Wimmy:

    Jeetje Nynke, wat erg allemaal. Hoop dat je het daar ook naar je zin krijgt. Geniet nu nog maar even van alle luxe. Hoop dat je snel weer wat leuke vrienden krijgt, en misschien kun je wel beginnen met paardrijden? Dat leek je toch nog altijd wat. Heerlijk relaxt daar. Misschien hebben ze ook wel een werkster, en krijg je heerlijk eten. Nou nog heel veel plezier daar, en de groetjes van ons allemaal.

Verslag uit: Verenigde Staten, Natchez

Nynke

Actief sinds 22 Juli 2014
Verslag gelezen: 774
Totaal aantal bezoekers 13748

Voorgaande reizen:

31 Juli 2014 - 01 Juni 2015

High school jaar USA

Landen bezocht: