Mississippi is leuk!! - Reisverslag uit Natchez, Verenigde Staten van Nynke Annema - WaarBenJij.nu Mississippi is leuk!! - Reisverslag uit Natchez, Verenigde Staten van Nynke Annema - WaarBenJij.nu

Mississippi is leuk!!

Door: Nynke Annema

Blijf op de hoogte en volg Nynke

10 Februari 2015 | Verenigde Staten, Natchez

Hoiiii :)

Ik dacht misschien is het handig om jullie op de hoogte te brengen?

Nou ik kan jullie met blijheid zeggen dat ik het hier echt heeel leuk heb en heb het helemaal naar mijn zin!

Natuurlijk had ik weer zo'n eerste schooldag, waar je bijvoorbeeld niet weet weer je heen moet als het pauze is en je geen enkele naam kan onthouden. Maar deze dag viel niet tegen, een van de seniors liet me eerst de school zien (wat binnen 5 min klaar is omdat de hele school eigenlijk maar 1 gang is, op de kantine na dan) daarna ging ik dan naar de lessen. Iedereen was mega nieuwsgierig en hadden zooooveeel vragen. Ik heb zelfs in 2 lessen mijn huis laten zien op google maps. (dit wouden zij). Eerste schooldag verliep dus goed!

Ik ga hier nu al 3 weken naar school, ik ben al gewend en het is helemaal leuk. De school is erg klein maar dat is ook wel weer handig voor mij denk ik, zo ken ik meteen iedereen haha. Klein betekend dus ook dat iedereen wist dat ik "the new girl" was. Mensen zijn nog steeds erg geïnteresseerd in me (dit komt alleen maar omdat ik uit Nederland kom, helaas.) Leraren die ik niet ken komen regelmatig naar me toe en vragen hoe het gaat, of ik het nog naar mijn zin heb en of mensen aardig tegen me doen haha, er word dus goed op me gepast. Ik geloof ook dat ik vrienden heb, ze hebben hier veel feestjes & dus ga ik nu elk weekend opstap (YES). Verder is deze school zo super makkelijk. . Als we een toets hebben geven ze of je de dag van te voren de antwoorden of je mag gewoon je boek/aantekeningen erbij hebben. En ook zijn de meeste toetsen gewoon meerkeuze. Dit vind ik trouwens totaaal niet erg want ik heb geen zin om te leren. De school is ook wat relaxter dan mijn vorige school, gewoon wat minder streng, wat ik echt heel fijn vind.
Wat wel een tegenvaller is, is dat ik niet meer een cheerleader ben :( Ze waren al voor volgend jaar bezig dusja, het is niet anders. Het seizoen is over 2 weken ofzo ook over dus eigenlijk mis ik niet zo veel! Ik ga hier wel andere sporten doen namelijk (dit is geen grap) Atletiek en tennis! Ik snap eigenlijk niet waarom ik atletiek ga doen want ik haaaat hardlopen, maar misschien was dit goed voor mijn Amerikaanse vet en sociala leven. En tennis lijkt me gewoon heel leuk (de coach noemt me nu al "tennisqueen", die heeft me nog nooit zien tennissen :', zal hem vast tegenvallen als hij ziet dat ik geen bal raak). Het begint beide over een paar weken geloof ik.

Mijn gezin is ook echt heel leuk! Ze zijn super aardig en heel makkelijk. We gaan minstens 3/4 per week "uiteten" (ik weet dat mijn heit jaloers is). Ze behandelen mij als hun eigen dochter verwennen me nogal. Ook hun dochter Alex is hier een weekend geweest en zij is ook erg leuk! Verder hebben ze nog wat kleinkinderen die hier regelmatig komen, ook wel gezellig :) We hebben ook een nieuwe bewoner, maar liefst een krokodil!!!! Het is een baby en hij leeft in onze sloot/meertje, bijzonder!

Helaas gaat Disney niet meer door :( Ze hadden te weinig en dus op het laatste moment afgezegd (typisch amerikaans) Maar misschien ga ik hier nog met mijn gastgezin heen!
A.s. weekend ga ik een nachtje naar New Orleans, een mooie en grote stad in het zuiden van de Verenigde Staten. Daar hebben ze namelijk Mardi Gras (google) Dit is een soort carnaval achtig iets, het is iets typisch zuids en erg populair. Overdag zijn er optochten en savonds heel veel feest! Ik ga hier met mijn gastzus Alex heen en een vriend van ons. Heel veel zin in!!

Kortom: het leven hier is super leuk!! Alleen vind ik het heel jammer dat ik nog maar 4 (!) maanden heb, ik zou graag nog wat langer willen blijven. Dit betekent natuurlijk niet dat ik jullie niet mis!!!! Er word aan jullie gedacht.

Dikke tut xxx

  • 10 Februari 2015 - 12:28

    Jitske:

    Hoi Nyne.
    Fijn om te horen dat je nieuwe woonsituatie je goed bevalt, en een krokodil als nieuwe bewoner is ook super cool( nu die nog zo klein is) jullie daar liever dan ik!. Verder nog heel veel plezier en we spreken je later!! doei.

  • 10 Februari 2015 - 15:28

    Grietsje:

    Fijn om allemaal te horen! Gelukkig heb je je draai weer gevonden en heb je leuke mensen om je heen. Enjoy, have fun, see you later!! Love heit en mem.

Verslag uit: Verenigde Staten, Natchez

Nynke

Actief sinds 22 Juli 2014
Verslag gelezen: 739
Totaal aantal bezoekers 13750

Voorgaande reizen:

31 Juli 2014 - 01 Juni 2015

High school jaar USA

Landen bezocht: