Skoalle! - Reisverslag uit Alexandria, Verenigde Staten van Nynke Annema - WaarBenJij.nu Skoalle! - Reisverslag uit Alexandria, Verenigde Staten van Nynke Annema - WaarBenJij.nu

Skoalle!

Door: Nynke Annema

Blijf op de hoogte en volg Nynke

22 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Alexandria

Hoiiiii,

13 augustus was het dan zover, mijn aller eerste Amerikaanse schooldag! Nou deze dag was dus 1 grote domper. De school begint 7.15, en onze bus (zo'n gele schoolbus ja :)) ging al om 6.30. Lekker vroeg dus. Toen we op school aankwamen hadden ze mijn rooster niet -.- Ik heb van 7.15 tot 13.30 gewacht, tot dat ze er eindelijk achter kwamen dat ze nog wat papieren nodig hadden.. Lekker geregeld dus! Toen heeft mijn gastmoeder de papieren gebracht & kon ik weer naar huis.
De tweede dag hadden ze dan eindelijk (pas t 2e uur) mijn rooster! Yes! Mijn vakken zijn; Engels IV, US History, PE (gym), environmental science, Algebra II (wiskunde), Early Childhood (iets met kinderen) & Music Appreciation (iets met muziek luisteren ofzo, ik heb t gekozen omdat het makkelijk is en een leuke leraar). Elke dag is het zelfde rooster

De lessen zijn best oké, alleen soms is het moeilijk om alles te begrijpen omdat het in t Engels is. Maar de stof is niet moeilijk vergeleken met de Havo! We hebben maar 1 pauze, na het 5e uur, ik ben dan inmiddels bijna uitgehongerd. We krijgen lunch op school, wat soms best lekker is, maar het is soms ook niet te eten. Verder is de school echt heel streng, als je te laat bent in de les, je niet volgens de dresscode gekleed bent of iets anders, dan krijg je KIR. Dan moet je in de pauze 10 min de regels overschrijven & daarna moet je in de kantine aan een speciale tafel zitten en mag je niet praten. Natuurlijk was het bij mij de 3e dag op school al raak, ze konden namelijk mijn riem niet zien omdat ik m'n t-shirt niet bij m'n broek in had. Wat een dikke onzin.
Iedereen is trouwens heel enthousiast als ik vertel dat ik uit Nederland kom. That is awesomeee, zeggen ze dan. De eerste vragen zijn meestal; waar ligt dat? Of je kunt daar toch legaal wiet roken? Haha best grappig dus. Als ik dan door de gang loop is het Heeey Nynke! Ik weet meestal niet meer wie het is, omdat ik zoveel namen moet onthouden haha.

Vorige week vrijdag ben ik naar de cheerleader coach gegaan om te vragen of ik nog kon cheerleaden, de try-outs waren namelijk al geweest.. Maar ik mocht het proberen! Ze trainen elke dag het laatste uur (mijn laatste uur word dus waarschijnlijk ook veranderd) en dinsdag, woensdag & donderdag van half 3 tot 4 uur. Ik heb deze week na school meegetraind en ze zijn echt heeel goed! Woensdag ben ik met een meisje van cheerleaders naar de football game gegaan, heel leuk! Vanaf volgende week is er iedere vrijdag een football game waar ze moeten cheerleaden, hopelijk doe ik over een paar weken ook mee:)

Verder is het hier heet, heel heet. Het is ongeveer 40 graden. De eerste dagen dat ik hier was, voelde het elke keer weer als een sauna als ik naar buiten ga, maar inmiddels ben ik t wel wat gewend! Helaas is het overal binnen wel ijskoud omdat iedereen een dikke airco heeft.
Veel Amerikanen hier zijn vet dik, echt obesitas dik. Snap ik ook wel, ze eten hier bijna alleen maar ongezond en iedereen gaat altijd met de auto. Bijna iedereen die 16 jaar of ouder is heeft z'n rijbewijs & heeft al een dikke auto. Ik heb dan inmiddels ook al iemand die ons oppikt voor school zodat we niet met de bus hoeven :)

We gaan ook op zondag naar de kerk, niet helemaal mijn ding, maar het is best oké. Het lijkt niet op een kerk, het is meer een theater. Maar sommige mensen daar zijn een beetje raar.

Vanavond ga ik met wat meisjes van school eten & naar de bioscoop & morgen hebben we een verjaardag! Leuk weekend dus!

Oh en als jullie je afvragen hoe het hier er allemaal uitziet, het is net als in de films!

& bedankt voor de reactie's van mijn vorige blog, leuk om te lezen!
Dit was het dan! Doeiiiii

xxx Nynke


  • 23 Augustus 2014 - 00:05

    Grietje Stoker:

    Hoi Nynke, Leuk om te lezen hoe het met je gaat ,het is wel even anders dan hier . Beter warm dan het weer wat wij hier nu hebben met veeeeeeel regen. Veel plezier en een prettig weekend .

  • 23 Augustus 2014 - 08:12

    Janneke:

    superleuk om te horen dat je het leuk hebt nynkee! veel plezier nog xxx

  • 23 Augustus 2014 - 09:14

    Tini:

    Hoi Nynke erg leuk weer om jou verhaal te lezen. Hier is het weer een stukje kouder en er is erg veel regen gevallen. Lieve groetjes uit Wergea Tini ♡♡♡


  • 23 Augustus 2014 - 10:31

    Grietje En Hillie:

    Hé Nynke,
    Ik zag je link op FB en ben alles gaan lezen. Leuk hoor om je reisverslag te lezen, ik heb me meteen even aangemeld zo kan ik het meteen lezen en zit ik niet in het oude nieuws;-)! Het is net als in de films behalve dan hoe het op school gaat zeker?;-) O ja en natuurlijk nog van harte met je verjaardag! We hope you've had an awesome day and you'll have a great year ahead of you!
    Grietjes út Reduzum city!!

  • 23 Augustus 2014 - 10:33

    Jan En Grietsje:

    Leuk verhaal! Succes met chearleaden, you can do it! Take care! Love heit en mem

  • 23 Augustus 2014 - 10:33

    Jan En Grietsje:

    Leuk verhaal! Succes met chearleaden, you can do it! Take care! Love heit en mem

  • 23 Augustus 2014 - 12:08

    Femke:

    Hee topper!
    Super leuk om te lezen, hear it die sa sizzen allegear!
    &&, net als in de film? Bin toch wol heel nijskjirrig nei de fotos,
    helemaal no ast dy prachtige stekker der hast, kist eindelijk
    dyn laptop broeke :)
    Ideaal trouwens, freonen mei n auto =P

    Folle wille nog & oant skype!
    Dikke tut,

  • 23 Augustus 2014 - 12:13

    Antsje:

    Hee Nynke,
    leuk om dit allemaal te lezen!
    hoop nog veel leuke verhalen te lezen.
    veel plezier er nog!
    fijn weekend!

    Groetjes Antsje

  • 24 Augustus 2014 - 10:55

    Maaike:

    Super leuk! Veel plezierr nog! Xx

  • 25 Augustus 2014 - 09:43

    Juf Jitske:

    Hee Nynke, super leuk verhaal heb je weer geschreven en je gaat daar natuurlijk ook volop sporten, denk er wel om dat je ook je turntalent wat onderhoud he, anders moeten wij straks bij je terug komst je alles weer bijbrengen. """grapje"" Je medeturnsters hier zijn afgelopen vrijdag weer begonnen en ik heb zo het vermoeden dat er heel wat meiden met spierpijn rond lopen. We missen je maar maak er een onvergetelijke leuke tijd van en tot schrijfs.

Verslag uit: Verenigde Staten, Alexandria

Nynke

Actief sinds 22 Juli 2014
Verslag gelezen: 837
Totaal aantal bezoekers 13754

Voorgaande reizen:

31 Juli 2014 - 01 Juni 2015

High school jaar USA

Landen bezocht: