Nog 1 nachtje! - Reisverslag uit Warga, Nederland van Nynke Annema - WaarBenJij.nu Nog 1 nachtje! - Reisverslag uit Warga, Nederland van Nynke Annema - WaarBenJij.nu

Nog 1 nachtje!

Door: Nynke Annema

Blijf op de hoogte en volg Nynke

30 Juli 2014 | Nederland, Warga

Hallo allemaal,

Hier is dan mijn eerste blog, wat leuk!
In april had ik bedacht dat ik dan toch wel een jaartje naar Amerika wou, mijn moeder had dit vroeger ook gedaan en het leek mij ook heel leuk! Ik had ook totaal geen zin om meteen een opleiding te doen & wou graag wel eens ergens anders wonen. En natuurlijk wordt mijn Engels super goed. Vandaar dus. Ik ging op internet kijken en uit eindelijk zijn we naar een informatie bijeenkomst van STS gegaan. Het leek allemaal nog leuker en dus had ik besloten om me in te schrijven!
Nou dat is niet zo maar geregeld.. Je moet 10231 papieren invullen, school en mijn ouders moesten dingen invullen, prikken halen, langs de dokter, brief schrijven aan gastgezinnen, paspoort aanvragen enz.

Een week of 2 weken later ofzo kreeg ik dan het bericht dat ik was geaccepteerd als Exchange Student! Joepieee!

Maarja, ik kon alleen naar Amerika als ik zou slagen, dus dat moest nog wel even gebeuren. Na mijn examens had ik er totaaaal geen vertrouwen in dat ik zou slagen, maar op 12 juni was het verlossende woord daar; Ik was geslaagd voor de havo!! Jeeej. Nu was het zeker dat ik zou gaan :)

17 juni kreeg ik dan eindelijk een mailtje met de mededeling dat er een gastgezin was! Ik kom te wonen in de staat Louisiana, deze staat ligt helemaal in het zuiden aan de kust, naast Texas. We wonen in een stad ongeveer zo groot als Heerenveen, Alexandria. Het gezin bestaat uit moeder Heather (33), Victoria (14), Caleb (9) & Macy (1,5). Heeel wat anders dan hier in Nederland, ik heb nu 2 zusjes & een broertje i.p.v. 2 oudere zussen, ik ben nu de oudste ipv de jongste. Maar het gezin lijkt me heel leuk en gezellig! Ik heb via facebook en de mail al veel contact met ze.Ik ga ook in deze stad naar school, namelijk naar de Alexandria Senior High School.

Ik had nog 1 bijeenkomst van STS voor vertrek en we hebben mijn visum nog aangevraagd, wat ook best een geregel is. Ik moest naar de Amerikaanse Ambassade in Amsterdam, en daar zijn ze echt streng.

Zaterdag heb ik mijn afscheidsfeestje gehad, dit was heel gezellig! Iedereen bedankt voor de fantastische cadeaus! :)
De afgelopen dagen heb ik mijn koffer ingepakt. Ik ben er dus helemaal klaar voor!

Ik vlieg eerst naar Londen met 4 Nederlandse meisjes, waar we met alle studenten(ook uit andere landen) naar New York vliegen om daar een weekje te blijven. Op 7 augustus zal ik doorvliegen naar mijn gastgezin. Gelukkig moeten er nog 2 Nederlandse meisjes naar Alexendria, ik ben dus niet in m'n uppie.

12 augustus is mijn eerste schoodag! (Jawel! op mijn verjaardag..)

Ik ga iedereen heel erg missen! Maar ja ik zie jullie volgend jaar wel weer.

Oant sjen!

xxx Nynke

  • 30 Juli 2014 - 15:21

    Rixt Talsma:

    Do hast myn cadeau nog net iens utpakt dus jo witte net of die fantastisch is. Tot folgend jier.

    Haha doei sil die misse nynnes xxxxxx hvj ntb wjnmk knzj lysm bff jwt

    :'( :'( :'(

Verslag uit: Nederland, Warga

Nynke

Actief sinds 22 Juli 2014
Verslag gelezen: 507
Totaal aantal bezoekers 13768

Voorgaande reizen:

31 Juli 2014 - 01 Juni 2015

High school jaar USA

Landen bezocht: