Thanksgiving & kerst! - Reisverslag uit Alexandria, Verenigde Staten van Nynke Annema - WaarBenJij.nu Thanksgiving & kerst! - Reisverslag uit Alexandria, Verenigde Staten van Nynke Annema - WaarBenJij.nu

Thanksgiving & kerst!

Door: Nynke Annema

Blijf op de hoogte en volg Nynke

31 December 2014 | Verenigde Staten, Alexandria

Hoiii Nederlanders,

Zo'n blog bijhouden valt me toch niet mee, of geen zin of geen tijd. Maarja ik moet jullie toch wel een beeetje op de hoogte houden. (jullie mij ook, ik hoor graag roddels) Ik ben vandaag precies op de helft, wat betekend dat ik 5 maanden gehad heb & nog 5 te gaan heb! De tijd gaat sneller dan verwacht. Ik kijk er naar uit om naar huis te gaan, om mijn vrienden & familie weer te zien, om opstap te gaan & gewoon nederlands/fries te praten. Maar kijk er ook tegen op om alles hier achter te laten. Maarja zorgen voor later want we hebben nog even! Ik heb het hier nog steeds super leuk & geen heimwee!

Eind november hadden we dus Thanksgiving & hadden we een week vrij. Ik ben vergeten wat we allemaal gedaan hebben maar ik weet wel dat we Thanksgiving hebben gevierd, de dag van te voren ging ik bij de beppe helpen met koken, was best leuk. Donderdag 27 november was het dan thanksgiving. We gingen met z'n allen bij de beppe natuuurlijk kalkoen eten. Het voelde eigenlijk een beetje als kerst! De dag na thanksgiving is het altijd black Friday, dan hebben alle winkels 'sales'. Donderdagavond & vrijdags ging ik met m'n gastmoeder winkelen en natuurlijk leuke dingen gescoord!

Mijn ouders hadden een doos vol cadeautjes gestuurd (tige tank), en dus heb ik met mijn gastgezin sinterklaas gevierd! 10923x uitgelegd wie Sinterklaas nou is en wat de zwarte pieten doen. Volgens mij snappen ze het nog steeds niet :'). Ik heb ook nog met mijn Nederlandse exchange vriendinnen sinterklaas gevierd!

15 December hadden we op school "athletics banquet". Hierbij worden alle atleten van het afgelopen seizoen gehuldigd en krijgen een award. Wij, de cheerleaders, natuurlijk ook. Eerst gingen we met z'n allen eten & daarna kregen we allemaal een award, leuk aandenken voor thuis dus. Mijn cheerlead carrière gaat ook nog goed, voor de mensen die zich het afvragen.

Vanaf eind november zit iedereen hier al diep in de kerststemming. Mooi optijd dus. We zijn ook naar een klein stadje hier geweest waar ze hele mooie kerslichtjes hadden, dit stadje leek meer op een Nederlandse stad dan dat Alexandria doet. Was wel even leuk dus! Kerst is hier echt meeegaaa groot en belangrijk.

Ik heb 2 kerst feestjes gehad. (wil jullie er even opwijzen dat het begrip 'feestje' hier nogal anders is, waar het in Nederland om drank draait, draait het hier om eten) Ik had 1 met de cheerleaders en 1 met andere vriendinnen van school. Beide keren hebben we 'Dirty Santa' gespeeld, een spelletje met cadeaus, ga het niet uitleggen. Maar was wel heel leuk & gezellig!
In Nederland draait kerst om gezelligheid & familie dingen enzo, in Amerika draait het maar om 1 ding; cadeaus.
Kerst was anders dan anders, maar typisch Amerikaans dus dat is goed. (ze hebben hier ook geen tweede kerstdag) Kerstavond gingen we naar de beppe om met z'n allen te eten & kregen we haar cadeaus. Op Kerstdag mochten we al onze cadeaus openen & gingen we naar mijn gastvaders' vader. De dag na kerst (tweede kerstdag) kwam mijn gastmoeders' zus bij ons & kregen we dus nog meer cadeaus. Ook Victoria's pake & beppe kwamen langs, weer cadeaus. Ik krijg in totaal cadeaus van 6 verschillende families. Heb heel veel & leuke cadeaus gekregen! Het is niet normaal hoe die Amerikanen hier worden verwend, vele krijgen telefoons, tablets, ipads, computers, auto's. Gewoon alles wat ze willen hebben. Toen ik zei dat wij geen cadeaus doen met kerst vonden ze dat bijna zielig geloof ik (?) Kerst was dus erg leuk & vooral Amerikaans. Ik vind wel dat kerst in Nederlands wat gezelliger is. Ik had dit jaar niet zo'n kerstgevoel, misschien komt het er ook daar dat mijn gastfamilie gewoon een trainingsbroek met kerst draagt?

Morgen is het oud & nieuw, en dat is in Amerika toch wat kleiner dan Nederland geloof ik. Geen carbidschieten (vind ik niet heel erg) & niet de hele nacht hossen in de soos. Ik heb eerst een feestje bij een vriend van mij & daarna ga ik met m'n gastgezin naar familie of vrienden ofzo, we weten het eigenlijk nog (steeds) niet. Het liefst ging ik even snel terug om oud & nieuw in Nederland te vieren want ik heb mega zin om opstap te gaan.

Verder heb ik nog een leuk nieuwtje, naja het is vooral leuk voor mezelf. 13 februari ga ik naar Disneyworld in Florida!!!!!!!!! Ik ga met een andere school mee, mijn 3 Nederlandse exchange vriendinnen gaan ook mee, heeeel leuk dus. We gaan (lekker 13 uur) in de bus voor 4 dagen.

En nóg een leuk nieuwtje, mijn ouders hebben geboekt en komen in april mij bezoeken!!!! :) Hier kijk ik natuurlijk heel erg naar uit, niet alleen omdat ik ze zo mis, maar ik kan ze hier ook alles laten zien, hier ik woon, mijn vrienden, school & alles. En natuuuurlijk doen wij dan ook een leuk tripje. Wij gaan namelijk in ieder geval naar Las Vegas & de Grand Canyon!!!! Echt heeeel vet.

En denk dat dit het was, ik ga niet alles vertellen want dat is ook veel werk en saai voor jullie.
Ik hoop dat jullie een leuke kerst hebben gehad & dat het daar nog uit te houden is. Vooral een speciale ode aan Femke, die straks nóg eenzamer wordt. We love you femmie!!!!!

Ik wil jullie allemaal alvast een fantastisch nieuwjaar wensen & ik zie jullie in 2015!

Oant sjen xxxx

  • 31 December 2014 - 09:41

    Geheim:

    Love you

  • 31 December 2014 - 11:20

    Grietje Stoker:

    Hey Nynke een heel fijn 2015 toegewenst en nog een fantastische tijd in Amerika Groetjes van Dick en Griet Anna marijke en Johannes .

  • 31 December 2014 - 13:21

    Heit En Mem:

    Leuk verhaaltje Nynke! Wij zijn net bij Sybrich aangekomen in het koude Slovenie, brrr...We wensen je een gezellige jaarwisseling toe met alle goede wensen voor 2015! Nog heel veel plezier en probeer met zoveel mogelijk activiteiten op en na school mee te doen! Havw fun and see you in 2015! Lots of love,, Jan en Grietsje

  • 01 Januari 2015 - 15:33

    Wimmy Van Der Meer:

    Hey Nynke, de beste wensen voor het nieuwe jaar. Het gaat daar goed zo te lezen, en leuk dat je vader en moeder straks komen. En ook nog naar Disney World. Wauw. Geniet ervan. Heel veel groetjes van Johannes, Wimmy en Jentsje. Ben trouwens wel heel erg benieuwd naar je stille aanbidder. Jij zelf weet natuurlijk wel wie het is natuurlijk. Of niet? Groetjes

Verslag uit: Verenigde Staten, Alexandria

Nynke

Actief sinds 22 Juli 2014
Verslag gelezen: 529
Totaal aantal bezoekers 13763

Voorgaande reizen:

31 Juli 2014 - 01 Juni 2015

High school jaar USA

Landen bezocht: