New York & aankomst - Reisverslag uit Alexandria, Verenigde Staten van Nynke Annema - WaarBenJij.nu New York & aankomst - Reisverslag uit Alexandria, Verenigde Staten van Nynke Annema - WaarBenJij.nu

New York & aankomst

Door: Nynke Annema

Blijf op de hoogte en volg Nynke

12 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Alexandria

Hallloooo,

Daar ben ik dan weer! Ik heb mega veel te vertellen maar ga dat echt niet allemaal in detail doen

31 juli was het dan zover! 4 uur snachts kwam mijn vriendinnen thuis om goodbye te zeggen, heel leuk famkes Daarna na Schiphol, waar ik dus echt afscheid moest nemen van heit, mem, Sybrich & Femke. Echt niet leuk dus.. Maar goed toen in vliegtuig op naar London, waar alle STS studenten kwamen die naar New York gingen. WIj, de 5 Nederlandse meisjes, waren er als eerst ( half 8) en dus moesten wij ook t langst wachten.. Toen alle studenten er waren gingen we met z’n allen naar New York! Ik zat naast 2 leuke Finse meisjes, erg gezellig! Ik dacht eigenlijk de hele reis; waarom doe ik dit? Waarom ga ik in godsnaam 10 maanden weg? Wat bezielt me?
Maar eenmaal in New York dacht ik oohjaaa dit is het. We sliepen op een campus, wat een beetje lijkt op de kastelen van Harry Potter, er liepen ook wilde eekhoorns rond (misschien leuk voor jou Sybrich). Ik sliep met een Noors en een Zweeds meisje op de kamer, erg leuk. De studenten kwamen uit; Zweden, Noorwegen, Denemarken, Duitsland, Finland, Frankrijk, Nieuw Zeeland, Australie, Oostenrijk & Zwitserland. Ik heb nu vrienden over de hele wereld, jeeej.
Ik had wel een dike jetlag, wat betekent dat je om 9 uur super moe bent de eerste dag, en sochtends om half 5 klaarwakker bent. De rest van de dagen ben je gewoon de hele dag doodmoe en wordt je sochtends vroeg wakker Erg fijn dus.
In New York hebben we heel veel gedaan, we hadden een druk schema. 8 uur smoorgens moesten we van bed, geen problem met een jetlag. We hebben niet alleen New York City gezien, maar hebben ook Amerikaanse sporten gedaan (baseball, cheerleading, Football, sychroon zwemmen) en we hadden class, dat ging over: het komende jaar, wat als je heimwee krijgt, US history (saai ja), presenteren (ook saai) en meer. Verder hebben we echt bijna alles in New York City gezien; Time Square, State of Liberty, Empire State Building, Top of The Rock (uitzichtpunt), boottocht rond Manhattan, Ground Zero en we zijn naar Jones Beach geweest!
Na een week waren we dan allemaal klaar om naar ons gastgezin te gaan!

Na 2 vluchten kwam ik dan eindelijk aan in Alexandria, waar mijn gast gezin op mij stond te wachten! Een heel leuk ontvangst!

Afgelopen dagen heb ik de omgeving gezien, we wonen in een klein stadje, een beetje aan de rand. We wonen in een appartement, er zijn 2 zwembaden en 2 jacuzzi's voor iedereen die in deze buurt woont.
Het gastgezin is erg leuk! Totaaaal anders dan thuis, alles is anders. De dagelijkse routine is anders en ik ben nu de oudste ipv de jongste. Maar ik kan erg goed met ze opschieten. Ik deel m'n kamer met Victoria en dat is erg gezellig!

We hebben mijn school uniform gehaald, wat best mee valt, het is een blauwe of bruinachtige broek met een witte polo. En we zijn naar de oma geweest, die woont ergens in een stacaravan met nog een familie, ik weet niet precies hoe dat zit. Daar gingen we o.a. quad rijden!

Ik ben al 3 x op mijn school geweest en t lijkt erg leuk! Iedereen vind het zo bijzonder dat ik uit Nederland kom." Ooohmygood you are from the Netherlands?" Al hoor ik vaak dat ik eruit zie als iemand uit Zweden.
Morgen krijg ik mijn rooster en is mijn eerste schooldag!
De school begint om 7.15 (heel vroeg ja) en is uit om 14.30. Ik heb er zin in!

Oh en vandaag is mijn verjaardag, voel me niet echt jarig maar oke! Gelukkig al in Nederland gevierd!

Ik mis jullie!!

Lateeeeerrr

xx Nynke

  • 12 Augustus 2014 - 22:26

    Grietsje En Sybrich:

    He Nynes!
    Mooi verhaaltje, vooral over de Eekhoorn (zegt Syb). En ook je schrijfwijze vinden we erg grappig. Het is leuk om te lezen! Ga zo door! We zijn erg benieuwd naar je eerst schooldag! Zet hem op, je kan het. Dat engels komt wel, maar zal eerst wel vermoeiend zijn, hoort erbij!
    Dikke tuut,

    Sybrich en mothers!! Doei....

  • 13 Augustus 2014 - 08:58

    Tini:

    Hoi Nynke, erg leuk om jou te volgen op je reis. Erg leuk hoe jij het schrijft over wat je meemaakt. Geniet er van groetjes Tini ♡♡♡

  • 13 Augustus 2014 - 09:15

    Juf Jitske:

    He Nynke.
    Zo te lezen vermaak jij je super, mooi om te horen. Ik hoop dat je een onvergetelijk jaar zult beleven en dat we vele verhalen van je mogen lezen. Maak er wat moois van! We blijven je volgen.
    Groetjes alle turnsters.

  • 14 Augustus 2014 - 20:19

    Femke En Jeannette:

    He Nynke..Gossie no bist der al echt... Stoer hjer.. Wat in leuke blog.. Wy sille dy ek sekers folgje.. En dyn geselligheid misse mei turnen..(en de autoritjes derhinne)
    Set m op.. En geniet derfan.. Sist ek wol is n mindere dei ha .. mar jong.. wat in belevenis..
    Gr ... J e F

Verslag uit: Verenigde Staten, Alexandria

Nynke

Actief sinds 22 Juli 2014
Verslag gelezen: 802
Totaal aantal bezoekers 13755

Voorgaande reizen:

31 Juli 2014 - 01 Juni 2015

High school jaar USA

Landen bezocht: